fbpx

10 veje til 10K 💰

Det kan vére vanskeligt at forestille sig hvordan lydfiler, pdf’er eller videoer kan blive til égte kroner i kassen.

IsĂŠr hvis man er vant til at prissĂŠtte efter indkĂžbspriser, eller fakturere for timer eller ydelser (sagde damen, der fĂžr har levet af prĂŠcis det, og nu laver en lille happy-dance hver gang der bliver solgt en kopi af den pdf jeg skrev sommeren 2023) đŸ™‹â€â™€ïž

Og selvom du kan skabe en millionforretning af onlinekurser (jeg har selv solgt for +12 millioner kr. onlinekurser) sÄ er det sjÊldent fÞrste mÄl for de fleste forretninger.

Fordi de elsker det, de laver, og gerne vil starte med at supplere indtĂŠgten.

Eller mÄske gÄ lidt ned i tid, uden at miste indtjening.

Eller have fĂŠrre 1:1-klienter, og mere tid til at udvikle forretningen.

SĂ„ hvor realistisk er det, at fĂ„ 10.000 bobs ekstra ind pĂ„ kontoen hver mĂ„ned – udelukkende pĂ„ onlinesalg?

Lad mig skitsere 10 (typiske!) veje til 10k:

💰 #1: “Sét noget til salg”-teknikken

Den her teknik er sÄ banal, at du fÄr lyst til at give mig en sheriff-stjerne gennem skÊrmen, men inden du gÞr, sÄ spÞrg lige dig selv om det her:

GĂžr jeg det allerede, eller ved jeg bare at jeg burde gĂžre det?

Langt de fleste ivĂŠrksĂŠttere med lidt ondt i salget, glemmer faktisk ofte at sĂŠtte deres ting til – ja, salg. De hĂ„ber lidt, at kunderne selv ringer (det gĂžr vi ikke).

Derfor er den nemmeste vej til 10k faktisk at gĂžre det her:

SĂŠt 2-5 timer af til at skabe et digitalt produkt (fĂ„ nogle gode ideer lige ​her​) og sĂŠt det til salg pĂ„ de sociale medier, du allerede bruger.

Gerne en gang om ugen, mikset ind i de opslag, du allerede laver.

29 salg af en pdf eller en video til 349 kroner giver dig 10.000 bobs i hĂ„nden. ​

💰#2: “Autopilot”-teknikken

Har du et nyhedsbrev?

Hvis du ikke har, sÄ skal du lave et.

Mere om det in another afsnit.

Har du et, sÄ gÞr straks det her:

Skriv en serie af e-mails, som dine nye lÊsere fÄr nÄr de melder sig til. Det hedder en velkomstserie.

I slutningen af den serie, markedsfÞrer du et digitalt produkt som passer perfekt til dine lÊseres behov (altsÄ, Ärsagen til, at de har tilmeldt sig dit nyhedsbrev).

Serien kĂžrer automatisk helt af sig selv, og fĂ„r du 13 salg af et produkt til 799 kr., har du 10.000 knapper i kassen. ​

💰#3: “Jeg har ikke tid til dig”-teknikken

Har du nogensinde mÄtte afvise en kunde eller klient fordi der ikke er plads i kalenderen lige nu?

Hold op med det!

AltsĂ„ – sĂŠt dem ikke i kalenderen, men send dem i favnen pĂ„ et stjernegodt produkt, der passer til deres behov.

Et produkt kan ikke erstatte dig, men det kan give dine kunder nogle gode redskaber at arbejde videre med, i stedet for en kold afvisning.

7 salg af et begynderkursus til 1.499 kr. i stedet for en afvisning, giver dig 10.000 dask. ​

💰#4: “Du har ikke rĂ„d til mig”-teknikken

“Pengene er der ikke lige nu”.

Har du nogensinde hĂžrt det fra en potentiel kunde? Velkommen i klubben! Hvis svaret hidtil har vĂŠret “ok, farvel”, sĂ„ gĂžr det her i stedet:

Skab et digitalt produkt, der er mindre og billigere end det, du normalt sĂŠlger.

Dine kunder holder ikke op med at have brug for din viden, bare fordi de ikke har rÄd til dig.

Tilbyd kurset, hver gang dine kunder ikke har rÄd til dit primÊrprodukt, sÄ de selv kan arbejde sig tÊttere pÄ deres mÄl. Det er fandeme omsorgsfuldt salg!

9 salg til 1.200 kr. giver dig 10.000 bobbelobs.

​

💰#5: “Geek-out”-teknikken

At skabe et produkt der er smalt, grundigt, detaljeret, og designet til at gĂžre specialister dygtigere, er en genial onlinekursus-strategi.

Specialist-kurser kan du sÊlge for lidt mere end de fleste andre kurser, og krÊver markant fÊrre salg, fÞr det kan mÊrkes pÄ bundlinjen.

SÊlg dit kursus ved at sende 3 mails over 3 dage til dit nyhedsbrev, en gang om mÄneden. Genbrug gerne de samme mails til nye lÊsere.

3 salg til 3.499 kr. giver dig 10k i hÄnden.

​

💰 #6: “Nej tak”-teknikken

At have et digitalt produkt til de kunder, der af den ene eller anden grund ikke kĂžber dit primĂŠrprodukt, er meget sjovere, end bare at sige auf wiedersehen.

Skab et onlineprodukt der koster cirka en tredjedel af dit primĂŠrprodukt, og som giver dine kunder et rigtig godt (og reprĂŠsentativt) indtryk af dig.

7 salg til 1.500 kr. giver dig 10.000 bananer i kassen i stedet for et afslag.

​

💰 #7: “Stor menu, tak”-teknikken

“Ku’ du tĂŠnke dig en stor menu?” – alle fastfood-medarbejdere ever.

Og snart ogsÄ dig.

NÄr du fÄr solgt dit primÊrprodukt er det nemlig en perfekt mulighed for at skabe et mersalg. IsÊr hvis du kan lave en skabelon, et manuskript eller en tekst-ressource til dine kunder.

FĂžles det lidt uhyggeligt at prĂžve at sĂŠlge MERE til en, der lige har kĂžbt noget af dig?

Godt, sÄ prÞv lige at tÊnke tilbage pÄ alle de gange du selv er blevet edderspÊndt rasende og forarget over at vÊre blevet spurgt om du kunne tÊnke dig en stor eller mellem pomfrit.

NĂ„, det er du aldrig blevet?

PrĂŠcis.

20 salg til 500 kr. giver 10.000 ekstra bobs til dig, uden at rþre en finger. ​

​

💰#8: “Dessert”-teknikken

Din kunde har lige fĂŠrdiggjort sit forlĂžb.

Eller fÄet overleveret sin spritnye hjemmeside fra dig.

GennemfĂžrt de aftalte sessioner.

*IndsÊt selv den ydelse eller rÄdgivning du tilbyder*.

Hvad tilbyder du lige nu til de glade, tilfredse kunder, der har kĂžbt dit primĂŠrprodukt?

En plads pÄ dit nyhedsbrev?

Mulighed for at fÞlge dig pÄ insta?

En prut at pille i?

Hot tip: PrĂžv at tilbyde dem et onlinekursus, der hjĂŠlper dem med at vedligeholde og forankre den forandring, du lige har hjulpet dem med at starte.

SÊlg 2 kurser til 5.000 kr. og du har (sjovt nok) 10.000 klejner i dÄsen.

​ ​

💰 #9: “Takkeside”-teknikken

Hvis du har et sted, man kan tilmelde sig:

  • Dit nyhedsbrev
  • Din kalender
  • Din podcast
  • En venteliste

SÄ har du med garanti ogsÄ noget andet:

En takkeside.

PĂ„ din takkeside skal der ikke kun stĂ„ “tak for din tilmelding”.

Der skal ogsÄ tilbydes et mikro-produkt, som kan hjÊlpe dine kunder lige nu.

SĂŠlg 50 stk. til 200 kr., og kald dig selv titusindellionĂŠr.

​

💰 #10: “Signatur”-teknikken

Du kan selvfÞlgelig ogsÄ hÊlde hele din metode pÄ flaske, og sÊtte prisen derefter.

Lav et signaturprodukt, og ha’ noget pĂ„ hylden til dem, der ikke lige kan fĂ„ kalendergymnastikken til at gĂ„ op, eller egentlig hellere vil lĂŠre det i eget tempo.

SÊlger du bare et enkelt kursus til 10.000 kroner, sÄ er du i mÄl.

—

Hvilken teknik lokker mest?

Let me know!

Er ved at fĂ„ smĂ„ grĂžnne prikker af nysgerrighed, sĂ„ gi’ lyd.

// Trine Ravnkilde

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. KrĂŠvede felter er markeret med *