Glædelig jul! … ekalender-måned!
Ku’ du tænke dig at lave en faglig julekalender – som du rent faktisk kan tage (gode) penge for?
Fantastisk!
Så skal du nemlig i gang nu.
Og jeg har opskriften med til dig.
Faglige julekalendre kan være den direkte årsag til:
👉🏻 Flere læsere på dit nyhedsbrev
👉🏻 Flere følgere på dine sociale medier
👉🏻 Kroner i kassen med det samme
👉🏻 At du kommer flyvende fra start med din første freebie (eller måske endda dit første betalte produkt)
👉🏻 Et markant højere januar- og decembersalg
En julekalender er altså (næsten) bedre end rosiner i gløgg, nougat i marcipanbrød og æbleskiver til aftensmad.
Men (jule)træerne vokser, som du ved, ikke ind i himlen.
Skal du kunne mærke din julekalender på bundlinjen, skal du have totalt styr på de her tre ting:
#1: Markedsføringen Du har kun 10-14 dage til at markedsføre din julekalender, så det gælder om, at bruge din tid rigtigt.
#2: Indholdet Uanset om du laver 24 små kalenderlåger eller 4 store adventspakker, er der nogle regler dit indhold skal overholde. Ellers mister du både dine medlemmers opmærksomhed og købsvillighed.
#3: Rækkefølgen Du gider ikke gå død i din kalender på dag 7, vel? Med den rigtige rækkefølge kommer du ikke til at bruge december på andet end at høste likes på dine opslag.
Se min julekalender-opskrift lige her >>
Det koster ikke noget.
Ho-ho-hold da op, hvor nemt.
// Trine Ravnkilde